8α. Παρακολουθούμε το βίντεο του BBC για τον πρώτο άνθρωπο στο διάστημα.
8β. Παρακολουθούμε το βίντεο από την πρώτη αποστολή στη Σελήνη.
8γ. Παρακολουθούμε το βίντεο με εικόνες από το τηλεσκόπιο James Webb.
9. Επιχειρηματολογούμε!
Χωριζόμαστε σε ομάδες.
Η κάθε ομάδα επιλέγει ένα θέμα και κείμενα της επικαιρότητας.
10. Διαβάζουμε προσκετικά τα κείμενα.
Ναι ή όχι στην εξερεύνηση του διαστήματος;
Αποστολές στο διάστημα: Άνθρωποι ή μηχανές;
Ναι ή όχι στον διαστημικό τουρισμό;
Όπου δυσκολευόμαστε, συμβουλευόμαστε το ΕΛεΦυΣ.
11. Συζητάμε και σημειώνουμε τα επιχειρήματα σε δύο στήλες.
Ναι/υπέρ
Όχι/κατά
12. Εμείς τι πιστεύουμε; Γράφουμε ένα επιχειρηματολογικό κείμενο, για να υποστηρίξουμε τις ιδέες μας.
Καθώς γράφουμε, σκεφτόμαστε:
είναι τα επιχειρήματά μας σύμφωνα με την επιστήμη;
υπάρχει μόνο μία και ξεκάθαρη απάντηση;
Θα μας βοηθήσει το παρακάτω παράδειγμα:
Αξιολογώ τον εαυτό μου!
Πώς τα πήγα…
Στην επιστήμη,
Στη γλώσσα της επιστήμης,
2.5/5
2/5
Πόσα αστεράκια μού δίνω;
Πόσα αστεράκια μού δίνω;
Δραστηριότητες μετά τη λήξη του προγράμματος.
Α. Αλλάζουμε τη φωνή, τη στάση, την οπτική! Αλλάζουμε το κείμενο που γράψαμε, για να είναι κατάλληλο:
Για διαφορετικό κοινό:
για έναν φίλο/μια φίλη σου που δεν ήρθε στο σχολείο κι έχασε το μάθημα.
για τη μαμά ή τον μπαμπά που θέλει να μάθει τι κάνατε στο σχολείο.
για ένα σχολικό βιβλίο.
για το μικρότερο αδερφάκι σου.
για μια σχολική εκδήλωση για την Ημέρα της Γης.
Για διαφορετικό σκοπό:
ποίημα
άρθρο για τη σχολική εφημερίδα
άρθρο για μια έγκυρη ηλεκτρονική εφημερίδα
άρθρο για ένα μέσο που στοχεύει στην παραπληροφόρηση και την ψευδοεπιστήμη
αφήγηση ενός ταξιδευτή στον χρόνο που ζει τον 16ο αι.
σενάριο ταινίας επιστημονικής φαντασίας
φυλλάδιο για επίσκεψη σε ένα μουσείο επιστήμης ή για έρευνα πεδίου
αφίσα
ενημερωτικό φυλλάδιο
κατασκευή
Β. Αξιολογούμε τα κείμενά μας με τη δασκάλα/τον δάσκαλο και τους συμμαθητές/τις συμμαθήτριές μας και τα ανεβάζουμε σε ένα ψηφιακό φελοπίνακα που έχουμε δημιουργήσει με τη δασκάλα/τον δάσκαλό μας.